Hoe werkt het?

Werkwijze voor het zoeken, bekijken en bestellen van foto’s:

  1. Typ in het witte kader “voer trefwoord in” een of enkele zoekwoorden en klik op enter.
  2. ( Als u álle foto’s uit de beeldbank wilt bekijken, klik dan bovenaan in de taakbalk op:  ”Foto’s” )
  3. klik de gewenste foto aan om deze te vergroten en om de bijbehorenede tekst en alle zoekwoorden te lezen
  4. door te klikken op een van de zoekwoorden uit deze “Tagcloud”  kunt u eventueel nog verder zoeken naar een geschikt beeld
  5. Bekijk voor het bestellen van een foto eerst de algemene voorwaarden en de prijzen
  6. Als u een foto wilt bestellen dan klikt u op de rode knop ”toevoegen aan winkelwagen”
  7. Als de gewenste foto’s zijn besteld, klikt u op het icoon “direct naar uw winkelwagen” voor een besteloverzicht
  8. Voer duidelijk uw gegevens in op het bestelformulier en verzend de opdracht
  9. In principe wordt de foto binnen één dag als A4 formaat op 300 DPI (met een bestandsformaat van rond de 4 tot 5 Mb) per mail toegestuurd.

Bij aanleveren van beeld wordt na enkele dagen een nota voor publicatie toegestuurd. In overleg kan verzending van de nota pas na ontvangst van een presentexemplaar plaatsvinden.

Prijzen

Prijzen voor het publiceren van foto’s uit de beeldbank (alle prijzen zijn ex 21 % BTW).

Publicatie in het binnenwerk van een blad / brochure   € 75,00
Herhaling van beeld in dezelfde uitgave (bv inhoudsopgave)   € 37,50
Publicatie als prominente coverfoto € 150,00
Volledig vrije afkoop van 1 foto € 250,00

Prijzen voor gebruik van stockfoto’s in reclame-uitingen:
Deze prijzen zijn volledig afhankelijk van het aantal en de wijze van gebruik. Na overleg worden gemaakte afspraken in een schriftelijke offerte toegezonden.

Bij afname van meer dan vijf foto’s in één bestelling wordt in overleg een korting verleend.

Voorwaarden

Algemene voorwaarden voor gebruik van beeldmateriaal via Zorginbeeld
– Alle herkenbaar afgebeelde patiënten hebben in een schriftelijke verklaring toestemming gegeven voor publicatie van de foto onder bepaalde voorwaarden.
– Alle herkenbaar afgebeelde zorgverleners (artsen, verpleegkundigen, laboranten, etc.) hebben mondeling of schriftelijk toestemming gegeven voor gebruik van het beeld.
– De privacy van afgebeelde patiënten en medewerkers wordt zo goed mogelijk bewaakt.  Bij standaard gebruik van beeld (als illustratie bij een medisch- of verpleegkundig artikel in een vakblad) is publicatie van alle foto’s uit de beeldbank toegestaan.  In afwijkende gevallen is soms vooraf overleg nodig, over de wijze waarop een foto wordt gebruikt.
– Alle foto’s zijn voorzien van Bestandsinformatie. Deze informatie is in Photoshop opvraagbaar door  control+alt+I  in te toetsen. In deze bestandsinformatie is onder andere te lezen wat er op de foto staat en waar en wanneer deze is gemaakt. Deze informatie kan dienen als onderschrift.
– Op de bestellijst bij de foto wordt direct doorgegeven wie de contactpersoon is, voor welke organisatie de foto gebruikt wordt en waar het beeld naar toe moet worden gestuurd. Tevens wordt aangegeven naar wie de nota kan worden verzonden.
– Foto’s die voor gebruik op internet worden afgenomen dienen te worden beveiligd tegen kopiëren.
– Iedere bestelde foto mag slechts één maal voor publicatie worden gebruikt.
– Volledig vrij afgekochte foto’s mogen meerdere malen worden gebruikt, maar alleen door de organisatie of de persoon die de beelden daadwerkelijk heeft afgekocht.
–  Betaling geschiedt op basis van een toegezonden en gespecificeerde nota. In overleg kan dit per direct, na publicatie van de foto, of na ontvangst van een zichtexemplaar zijn.

Profiel

LinkedIn-Frtank
Frank Muller is 18 jaar werkzaam geweest als (intensive-care) verpleegkundige in het UMC St Radboud in Nijmegen. Sinds 2000 werkt hij fulltime als professioneel gezondheidszorgfotograaf. Hij heeft zich als enige vakfotograaf in Nederland exclusief toegelegd op het terrein van de zorg. Hij is als freelance fotojournalist werkzaam voor diverse opdrachtevers in de medische wereld (zie verder bij opdrachtgevers). Hij maakt nieuw beeld in opdracht voor tijdschriften, brochures, jaarverslagen, medische- en verpleegkundige lesboeken, webpagina’s en voor reclamedoeleinden. Daarnaast wordt de beeldbank zorginbeeld steeds verder uitgebreid met nieuw materiaal. Het grootste deel van de hier getoonde foto’s wordt ook vertegenwoordigd door het fotostockburo Hollandse Hoogte te Amsterdam.

In dit korte filmpje verteld Frank over zijn werkzaamheden

https://youtu.be/Syc31hRUoEA

Partners

Opdrachtgevers
Frank Muller fotografeert in opdracht en levert stockmateriaal aan onder andere: Ministerie van VWS, RIVM, Radboud Universiteit, UMC St Radboud, KWF Kankerbestrijding, ZonMw, NMT, CIZ, AMC, Achmea, Reed business, Springer Media, diverse medische- en verpleegkundige vakbladen, diverse medische- en verpleegkundige lesboeken.

Fotografen
De beeldbank wordt gevuld door 5 fotografen. Eigenaar Frank Muller neemt ruim 90% van de foto’s voor zijn rekening. De overige 10% van de beelden wordt aangeleverd door 4 fotografen die professioneel fotograferen en die hun roots in de gezondheidszorg of de milieuzorg hebben. De foto’s van deze vier fotografen dragen in de naam van het fotobestand hun initialen.
– Joost Ooijman: fulltime professioneel fotograaf met een achtergrond als milieudeskundige (fotonamen met JO).
– Charles Keijser: partime fotograaf en ambulanceverpleegkundige in Doetinchem (fotonamen met CK).
– Toon Hendriks: partime fotograaf en anesthesiemedewerker in Doetinchem (fotonamen met TH).
– Stan Bouman: partime fotograaf en gerontologieverpleegkundige uit Silvolde (fotonamen met SB).

Videoproducties Zorg

Een videoproductie is het ideale middel om informatie en gevoel samen te brengen. Denk aan een sfeervolle presentatie van uw instelling of het geven van online voorlichting.  Onze instructiefilms voldoen aan de meest recente medische inzichten. We werken nauw met u samen zodat elke film qua inhoud en vorm prefect aansluit bij uw lesmethode.

Dankzij onze betrokkenheid en ervaring met de zorg weten we als geen ander hoe we ook met video uw doelgroep het beste aan kunnen spreken.

Video